Cakes made to make you smile

söndag 10 november 2013

Doptårtor till Rex

Hej!
För ett tag sedan nu fick jag förfrågan om att göra tårtorna till lille Rex dop. Självklart ville jag det.

Jag har aldrig förut modellerat ett barn på det sättet jag gjorde här men det gick över förväntan faktiskt. Temat på tårtorna skulle vara dinosaurier och grönt. Så häftigt!

Två tårtor skulle det vara och här syns resultatet.

Jag försökte få till en liten snällare variant av dinosaurie

Runt kanterna satte jag löv och små blå dinosaurier som tittar upp ur lövverket

Jag tänkte mig att den stora dinosaurien ligger och beskyddar lille Rex


I bakgrunden syns den icke färdiga tårta nr. 2

Tårtorna bestod av vanliga tårtbottnar
fyllda med chokladmousse och vaniljkräm
spacklade med grädde
täckta med marsipan och alla övriga dekorationer var av marsipan.

Båda tårtorna såg likadana ut. 
Det var en ära att få göra tårtorna till Rex dop. Jag önskar honom all lycka i livet. 

/Sara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar