Cakes made to make you smile

måndag 10 december 2012

Födelsedagstårta till Kevin

Hej!

I lördags firade man Kevin som fyller två år idag. Grattis Grattis :D

Jag fick äran att baka Kevins tårta, tack för det.
Tårtan skulle vara/se ut som en traktor, en gul sådan. Samma smaker som i tårtan till hemtjänsten var önskemålet.

Det var väldigt roligt att få göra denna tårta, det var första gången jag gjorde en tårta som varken var rund eller rektangulär.




Jaha, jag kan inte vrida bilden, så den får vara så här :)



Tårtan var fylld med nutellaglass och jordgubbsmousse, som i hemtjänstens tårta, som sagt. 
Tårtbottnarna var av det gamla hederliga receptet jag alltid använder. 
Den var spacklad med grädde.
 (Tycker det är godare med grädde än smörkräm, om än själva tårtan blir finare och lättare att täcka om man använder smörkräm.)
Den var täckt med marsipan och allt övrigt var också av marsipan.

Träffade Kevins mormor idag, som beställde tårtan, och hon sade att den varit uppskattad och god. Tack för det, jag blir så glad över att höra sådant :)

Ha det gott och hoppas ni får äta mycket gott också nu i juletid.
På återseende!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar